Zákazka
Kľúčovou okolnosťou je vedieť, čo chceme – teda presne vymedziť predmet zákazky na CRM:
- zvoliť kategóriu: operatívne, analytické či kolaboratívne CRM;
- stanoviť príslušné firemné procesy, špecifikovať nevyhnutné moduly a dátové väzby systému;
- definovať požiadavky na škálovateľnosť systému;
- odvodiť riešenie v rozmedzí pólov vlastnej inštalácie až plne cloudového riešenia, prípadne špecifikovať technické požiadavky a
- odhadnúť požiadavky na podporu.
Aby sme mohli pokročiť ďalej, musíme tiež definovať vlastnú predstavu náročnosti riešenia – teda:
- počet používateľov/licencií;
- vlastné definície maximálnych cien: nákladov obstarania, prevádzkových či paušálnych nákladov, nákladov na dodatočné služby podpory.
Prieskum trhu
Ak vieme, čo chceme, v akých množstvách a cenách, môžeme sa pustiť do porovnania ponúk na trhu. Z ponúk CRM už môžeme vybrať tie, ktoré sú vstupným požiadavkám najbližšie, a osloviť potenciálnych partnerov s dopytom podľa vymedzených kritérií.
Vzorové dáta a podklady hodnotenia
Ak už máme vybraný užší kruh partnerov, zhodnotíme kompatibilitu ich systémov s vlastným prostredím, dátami a zamestnancami. Vopred si stanovíme váhy hodnotenia, v ktorých by nemali chýbať náklady, komplexnosť riešenia, jeho funkčnosť a okolnosti podpory. Hodnotenie samo je potom ideálne vykonať na vlastných dátach, v nadväznosti na požadované dátové mostíky a optimálne v zastúpení zamestnancov, ktorí majú s finálnym CRM pracovať.