Pri výbere partnera pre implementáciu CRM vyjdite z kombinácie požadovanej robustnosti systému, veľkosti vlastného podniku a výšky prostriedkov, ktoré budete chcieť investovať. Veľké podniky hľadajú väčšinou komplexné nasadenie CRM naprieč všetkými firemnými procesmi. Podnikom menším stačí parciálne pokryť napr. marketing alebo zákaznícky servis. Robustnosť je potom priamo úmerná potrebe investície do CRM.
S tým úzko súvisí aj to, či chcete CRM nakúpiť od partnera vrátane všetkých licencií a prevádzkovať ho na vlastných serveroch. Alebo naopak môžete zvoliť poskytovateľa plne hosťovaného systému. Partner potom vlastnými silami obstaráva celú prevádzku systému, do ktorého máte prístup cez používateľské účty a platíte paušálny poplatok za hosťovanú softvérovú službu (SaaS).
Riešenia SaaS bývajú navyše i multiplatformové: nezávislé na operačných systémoch a type koncových zariadení. Systém môže byť jednak plne sebestačný, jednak nadviazaný na ďalší softvér (napr. MS Outlook, Exchange Server a i.). Pri výbere je teda potrebné zohľadniť aj to, či dodávateľ ponúka napojenie svojho systému na ďalšie služby, alebo či je schopný doprogramovať dátové mostíky pre často prenášané dáta.
Podstatným faktorom výberu partnera sú jeho referencie a vzájomná kompatibilita. Je potrebné zistiť, či a s akým úspechom dodávateľ realizoval zákazky pre firmy podobného odboru a veľkosti. Pritom sa môžete tiež sústrediť na reputáciu spoločnosti, z ktorej možno odvodiť jej dôraz na spokojnosť klientov. Finančné ukazovatele možno použiť ako indikátory stability partnera, od ktorého očakávate dlhodobú spoluprácu. A vzájomné porozumenie najlepšie otestujete na konzultantoch dodávateľa, s ktorými musíte nájsť spoločnú reč.
Či už preferujete integráciu vo firemnom systéme alebo schopnosť poskytovať podporu zo strany partnera – vždy je potrebné akcentovať dlhodobé hľadiská, pretože implementované CRM sa len ťažko mení.